• وبلاگ : سديد كاشان
  • يادداشت : چهارپاره هاي لگدنخورده(قسمت سوم)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    بيگدلي:توي دهه چهل که اون سه تا فلاني و فلاني و فلاني واسه شهرت توي روح هم زخم مي زدند گلشيري داشت
    پاسخ

    سلام.به سايت فرهيختگان هم سر زدم و از مطالب خوبي که در حق شما نوشته شده بود، استفاده کردم.وقتي درد دل خودتان را مي خوانم، نمي توانم حق را به شما ندهم زيرا مي بينم ديگران بيش از همشهري ها قدرشناس زحمات شما هستند.بلافاصله به ياد اين عبارت خواجه عبدالله انصاري مي افتم که گفت:نزديکان بي خبر دور و دوران باخبر نزديک اند.از سوي ديگر همت بلند و پشتکار شما را مي بينم، يقين پيدا مي کنم که اين مردان و زنان آگاه و فرهيخته هستند که بر محيط خويش اثر مي گذارند و نسل هاي آينده را قدرشناس زحمات خود قرار مي دهند.برايتان آرزوي بهروزي و موفقيت مي کنم.
    سلام عليکم
    وممنون از حضور صميمي ونظرات استادانه تون خيلي استفاده کردم.
    خودم را در خور انتقاد وايراد گيري از سروده هاي زيبايتان نمي بينم ليکن در فرصت مناسب با حوصله ودقت بيشتر محتويات ارزشمند وبسايت خوبتون را مطالعه و مورد استفاده قرارخواهم داد.
    منبعد ازنظرات ارزشمندتون بي بهره ام نگذاريد
    سربلند باشيد
    ياعلي


    پاسخ

    سلام.از لطف و محبت شما ممنون و سپاسگزارم.
    در اندوه از دست دادن يک دوست خوب
    پاسخ

    سلام. موفقيت در جشنواره را تبريک مي گويم. هميشه سرفراز باشيد!
    سلام عليکم
    بعثت حضرت خاتم الأنبيا حضرت محمدابن عبد الله صلي اللهُ عليه وآلهِ وسلّم برشمامبارک
    استفاده کردم دستت درد نکند
    به روزم تشريف بيار
    يارسول الله
    [گل]

    پاسخ

    سلام.از اين که به سديد کاشان سر زديد و پيغام گذاشتيد ،ممنونم.شعر قشنگ بعثت را خواندم و لذت بردم.چون درخواست کرده ايد که اشعارتان نقد شود، اين چند نکته را جسارتاً عرض مي کنم.1- راه درستي را انتخاب کرده ايد.ادبيات بايد در خدمت مکتب باشد و هر آنچه براي اهل بيت سروده شود ، ذخيره ي آخرت شاعر است. 2- از نظر اسناد مجازي ، شعر شما اثر گذار است. 3-به نظر مي رسد از آرايه هاي تشبيه و استعاره و کنايه و مجاز بهره ي کمي مي بريد. در شعر چنانچه از اين تکنيک ها استفاده نشود،جنبه ي ادبيّت خود را از دست مي دهد. 4- پس از آنکه پيش نويس شعر را تمام کرديد، دوباره آن را جرح و تعديل کنيد.گاهي لازم است تعدادي از آن مصراع هايي را که خيلي هم دوستشان داريد،کنار بگذاريد تا در عوض مخاطب به اندک اشعار شما رغبت نشان دهد.5- تمرکز کنيد تا از نظر محتوايي فقط به يک موضوع بپردازيد. ممکن است که شما علاقه داشته باشيد که چندين موضوع را با هم بياورديد ولي مخاطب مثلا توقع داشته باشد که شما به موضوع بعثت بپردازيد و نه شب معراج يا غدير خم...باز جسارت کرده ام و از ميان قصيده ي شما، اين چند بيت را برگزيده ام و با اندک دخل و تصرف مي آورم تا بهتر متوجه منظورم بشويد:جبرئيل آئينه ومجمر گرفت/درشبِ اَسراکه بال و پرگرفت/حق تعالي منّتي افزون نهاد/دورِهستي نشـأه يِ باورگرفت/رَحمَهٌ لِّلعالَمين دل برگـشـود/نفحه اي ازعالم برترگرفت/رايَتِ اِنّا فَتَحـنايِ مبين،/برفرازقـلّه ي خاورگرفت/بس سخنهاباخدا گفت وشنيد/تا علي را ساقيِ کوثر گرفت/خيلِ مستان وخماران در پي اَش/خالق جانها صفا ازسرگرفت /«مهدوي »هم لذّت مستي چشيد/دردژ مولا علي سنگرگرفـت/درنمازو رازهاي نيمه شب/يک توسل با دوچشمِ تر گرفت./ باز هم پوزش مي خواهم و انتظار دارم جناب عالي هم اشعار بنده را نقد بفرماييد که از معصوم(ع)نقل است که هديه مؤمن آن است که عيوب و اشکالات کار ش را به او متذکر شويد. از لطفتان ممنونم.
    سلام
    زيبا بودن. دست تون درد نکنه.
    جسارته ولي زبان گفتاري شون امروزي نبود. اگه امروزي باشه بهتر نميشه؟
    پاسخ

    سلام.حق باشماست.شايد علتش اين باشد كه خودمن هم از عهد عتيق هستم و يا شايد سال ها تدريس در رشته ي ادبيات ، به طور طبيعي ذهن و حافظه ام از واژگان قديمي انباشته شده است.از طرفي اين دوبيتي ها با اندك تجديد نظر متعلق به سي تا سي و پنج سال پيش هستند كه از صندوقچه ي خاطرات بيرون آمده اند. ان شاءالله در توليدات جديد توصيه ي به حق شما را در نظر خواهم داشت.باز هم از شما ممنون و سپاسگزارم.

    سلام

    مطلب شما در پايگاه خبري تحليلي صراط نيوز منتشر شد

    لينک مطلب شما در صراط:

    http://www.seratnews.ir/fa/news/68176/چهارپاره-هاي-لگدنخورده

    با تشکر

    .....................................

    با لينک کردن صراط در وبلاگ خود ما را ياري نماييد.

    پاسخ

    سلام. از لطف شما ممنون و سپاسگزارم. با افتخار شما را در بخش پيوندها لينك كردم. موفق باشيد!
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 28 خرداد 91 نوشته (چهارپاره هاي لگدنخورده) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام.از توجه و محبت شما سپاسگزارم. از اشعار زيبا و ارزشمند شما نيزدر سيب خيال محظوظ و بهره مند شديم. موفق باشيد!